A divatmárkák kialakulása |
Talán az Adidas történte a legismertebb a kedvelt sportszer és ruházati terméket gyártó cégek közül. A szegény péklegény élete sokak által ismert. Adolf Dasler, megunva a kenyérsütést, Rudolf testvérével közös vállalkozásba kezd és megalkotják a világ egyik legismertebb sportszermárkát. Majd vitába keverednek egymással, ami ahhoz vezetett, hogy Rudolf kilépett a cégtől és a folyó túlsó oldalán létrehozza saját sportcipő gyárát, amit ma mindenki Puma néven ismer.
A két testvér külön utakon történő tevékenységének köszönhetően, két nagyszerű sportszermárkával lett gazdagabb a világ. Más népszerű ruházati termékek létrejötte is sokszor csak a véletlennek köszönhető. Ilyen a közkedvelt farmernadrág márka is, a Levi’s, ami már több mint egy évszázados múlttal rendelkezik.
Egy szabó megbízást kapott egy favágótól, hogy készítsen neki és az embereinek olyan nadrágot, ami strapabíró és nem kopik el a nehéz munka során. A szabó Levi Strausstól vásárolt hajóponyva anyagot és abból készített erős, tartós nadrágokat. A zsebeket pedig vas szegecsekkel erősítette meg. Így született, meg az 1800-as évek második felében a farmernadrág.
Ma ez az egyik legnagyobb számban eladott ruhadarab. Mivel a szabómesternek nem volt elég pénze ahhoz, hogy levédesse találmányát, összefogott a vászonkereskedővel, így lett a márka neve Levi’s. A Nike sportszermárka, az előbb említett cégeknél jóval fiatalabb. Alig fél évszázados múltra tekint vissza, ismertsége és népszerűsége azonban vetekszik idősebb társaival. Sőt, a története sem mindennapi. A Nike vállalat alapítója ugyanis saját konyhájában, egy gofrisütőt használva készítette el a legelső sportcipőket. Majd később,a mikor Philip Knight-tal közösen megalapították a céget, előbb a Dimension 6 nevet adták neki, Knight javaslatára.
Azonban az egyik éjjel, Jeff johnson, az első alkalmazottja a cégnek, Nikével, a győzelem görög istennőjével álmodott és javaslatára megváltoztatták a cég nevét is Nike-ra. A híres Nike pipa is Niké istennő szárnyát szimbolizálja. Láthatjuk tehát, hogy sok olyan márka, ami ma világhírnévnek örvend, gyakran csak a véletlennek köszönheti a meglétét. Ezek csak az ismertebb márkák voltak, de nagyon sok ruházati termékeket gyártó cég jár hasonló cipőbe.